Abstract:
Bu araştırmada öğretimsel liderlik alanında yapılmış yüksek lisans tezlerinin metodolojik ve istatistiksel analiz teknikleri bazında dağılımları ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma, bir metodolojik değerlendirme çalışması olarak düzenlenmiştir. Araştırmanın evrenini Yüksek Öğretim Kurulu Dokümantasyon Yayın ve Daire Başkanlığı’na ait veri tabanında bulunan lisansüstü tezler oluşturmaktadır. Çalışmada örneklem seçimine gidilmeyerek çalışma evreninin tamamına ulaşılması hedeflenmiştir. Yüksek Öğretim Kurulu Dokümantasyon Yayın ve Daire Başkanlığı’na ait veri tabanında bulunan 23 tez üzerinden yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; araştırma yöntem ve metodolojileri bazında en fazla tarama araştırmaları kullanılırken, örneklenme tekniği olarak en fazla basit tesadüfi teknik kullanılmıştır. Araştırmalarda kullanılan örneklem gruplarında genellikle öğretmen ve yöneticilerden yararlanılmıştır. 2005-2014 yılları arasında yapılan lisansüstü tezlerin, öğretimsem liderlik alanında 2007 ile 2010 yıllarında beşer tez yapılarak en fazla çalışma yapılan yıllar olduğu tespit edilmiştir.