dc.contributor.author |
Güner, Necdet |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-09T12:53:35Z |
|
dc.date.available |
2022-12-09T12:53:35Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.isbn |
9789756992845 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/11499/45892 |
|
dc.description.abstract |
Her lise mezununun hatırladığı ve Pisagor’un adı ile anılan teorem, belki de tüm matematik teoremleri içinde en çok tanınan teorem olarak adlandırılabilir. Bugün Pisagor Teoreminin ispatı lise matematik müfredatında öğrencilere öğretilmesi beklenen bir kaç ispattan biridir. Ancak ülkemizde bu teoremin ispatının öğrencilere nasıl öğretildiği veya öğretilip öğretilmediği üzerine bir çalışmaya alan yazın taraması sürecinde rastlanmamıştır. Bu çalışmanın amacı üniversitede eğitim görmekte olan matematik eğitimi birinci sınıf öğrencilerinin Pisagor Teoreminin ortaokul öğrencilerinin anlayabileceği bir ispatını bilip bilmediklerini araştırmaktır. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Pamukkale Üniversitesi |
en_US |
dc.relation.ispartof |
13. ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi: bildiri özetleri kitabı |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
pisagor teoremi |
en_US |
dc.subject |
ortaöğretim matematik müfredatı |
en_US |
dc.subject |
ispat yöntemleri |
en_US |
dc.title |
Ortaokul matematik öğretmen adayları pisagor teoreminin bir ispatını biliyorlar mı? |
en_US |
dc.type |
Conference Object |
en_US |
dc.relation.publicationcategory |
Konferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanı |
en_US |