Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının uyguladıkları aşevi projesine ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma, 2015-2016 öğretim yılı Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı III. sınıf öğretmen adayları üzerinde yürütülmüştür. Pamukkale Sağlık Eğitim Vakfı (PASVAK) bünyesinde 10 hafta boyunca öğretmen adayları tarafından etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada toplam 6 öğretmen adayının uygulamalar ile ilgili görüşleri alınmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması deseni uygulanmıştır. Veri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu, öğrenci çalışmaları ( haftalık rapor, dergi yazısı) ve odak grup görüşmelerinden yararlanılmıştır. Bu formun geliştirilmesinde ilgili literatür ve alan uzmanlarından destek alınmıştır. Toplanan veriler üzerinde betimsel analiz tekniği uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunun, topluma hizmet uygulamaları dersinde aşevi projesi uygulayacak öğretmen adaylarına karşılaşılan problemler, çözümler, faydalar ve dönütler konusunda ışık tutması açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Araştırmanın sonucunda öğretmen adayları karşılaştıkları problemler, bu problem karşındaki çözümler ve aldıkları tepkiler konusunda görüşlerini sunmuşlardır. Bu sonuçlar dikkate alınarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study is to examine the opinions of social studies teacher candidates regarding to the soup kitchen project implemented by them. This Research was conducted on teacher candidates Pamukkale University Faculty of Education Social Studies Education Department thirth clasroom teacher candidates in 2015-2016 academic year. Activities was carried out by teachers throughout 10 weeks at Pamukkale Health and Education Foundation. The opinions of six teacher candidates were received about activities in research. In this study, case study design, one of the qualitative research methods, were applied. To collect data, semi-structured interview, student works (weekly reports, magazine articles), and focus group discussions were used. Support is taken from the related literature and experts for the development of this form. Descriptive analysis technique was applied on the collected data. The results of the study is thought to be important to shed light on the encountered problems and solutions, benefits and feedbacks to teacher candidates will have aplied soup kitchen project in Community Service Practices course. Result of the research, teacher candidates presented their opinions for problems faced and the solutions and responses recieved. Considering these results have suggested various proposal.