Abstract:
Bu araştırmanın amacı; Türkiye’de 2012-2022 yılları arasında eğitim örgütlerinde yaşanan örgütsel sinizmle ilgili yapılan lisansüstü tezlerindeki eğilimlere ilişkin bir alan yazın taraması yapmak ve ulaşılan bulguları raporlaştırarak bir sonuca varmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırma kapsamına alınan 105 lisansüstü tez incelenmiştir. Araştırmanın verileri, doküman analizi yöntemiyle elde edilmiş ve elde edilen verilerin betimsel analizleri yapılmıştır. İncelenen lisansüstü tezlerinin; yayınlandıkları yıllara göre dağılımları, türlerine göre dağılımı, çalışılan gruplara göre dağılımı, araştırma yöntemlerine ilişkin dağılımı, örneklem seçimine ilişkin dağılımı ve veri toplama yöntemlerinin dağılımları analiz edilerek bulgulara ulaşılmıştır. Ulaşılan bulgular yorumlanarak bir sonuca ulaşılmıştır Araştırmanın sonucuna göre: eğitim örgütlerinde yaşanan örgütsel sinizmle ilgili yapılan lisansüstü çalışmalarının en fazla 2019 yılında yapıldığı; tezlerin çoğunlukla yüksek lisans düzeyinde yapıldığı; tezlerde örneklem olarak en fazla öğretmenlerin tercih edildiği; tezlerin genellikle nicel desende yürütüldüğü; örneklem seçimi yöntemi olarak daha çok basit tesadüfi örnekleme yönteminin kullanıldığı ve verileri elde etmede ölçek yönteminin en fazla kullanılan yöntem olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.