Abstract:
Halk eğitimi merkezlerinde görev yapan yöneticilerin hayat boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin tespit etmek için yapılmış olan nicel olarak düzenlenen bu araştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Denizli il merkezi ve ilçelerindeki halk eğitimi merkezlerinde görev yapan müdür, müdür yardımcısı ve halk eğitimi merkezlerinden sorumlu şube müdürü 69 yönetici oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu uygulanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma ile halk eğitimi merkezi yöneticilerinin hayat boyu öğrenme kavramını genel olarak her zaman, her yerde, her yaştan bireylere birçok alanda verilen eğitim olarak nitelendirildiği görülmüştür. Katılımcılar, halk eğitimi merkezi kurslarının yeterli ve etkili, eğiticilerin yetersiz, verilen sertifikaların akreditelerinin yeterli olduklarını belirtmişlerdir. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü’nün (HBÖGM) yapmış olduğu çalışmaların amacına uygun hizmet ettiğini ve genel müdürlüğü yakından takip ettikleri görüşünde oldukları görülmüştür. Hayat Boyu Öğrenme (HBÖ) faaliyetlerine katıldıklarını, faaliyetler gerçekleştirilirken bazı sorunlarla karşılaştıklarını bu sorunların çözüme kavuşturulması sonucunda halk eğitimi merkezlerinin nitelik ve nicelik yönünden daha yüksek başarılara ulaşacağını görüşüne ulaşılmıştır. Sonuç olarak araştırmaya katılan halk eğitimi merkezi yöneticilerin hayat boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin yüksek düzeyde olumlu olduğu tespit edilmiştir.