Günümüz rekabet şartları gereği ortaklık vazgeçilmez bir unsur olarak
karşımıza çıkmaktadır. 21. yüzyılda, ortaklıkları daha hızlı ve daha iyi geliştiren,
sürdüren ve kâr sağlayan işletmeler kurumsal başarıya ulaşacaktır. Her başarılı işin
temelinde insan vardır. Sonuçta ortaklığı her ne kadar işletmeler yapıyor gibi
görülse de bunu yapan insandır. İnsan ise güvenmeye ihtiyaç duyar. İnsanların
güven ihtiyacı değişkenlik gösterse de güven ihtiyacı devam eder. Bu sebeple
ortaklık ve güven arasında bir ilişki söz konusudur. Bu çalışma Almanya’da ve
Türkiye’de ortaklık yapan Türk iş adamlarının ortaklık ve güven ilişkisini
incelemek üzere hazırlanmıştır. Birinci bölümde ‘ortaklık olgusu ve tanımı’,
‘ortaklık kültürü’, ‘ortaklığın oluşum süreci’, ‘ortaklık avantaj ve dezavantajlarını’
ele alınmaktadır. İkinci bölümde ‘güven ve güvenin tanımı’, ‘güvenin oluşumu’,
‘güvenin dereceleri’, ‘ortaklıkta güven ve sinerji’, ‘ortaklık kültürü ve güven’,
‘güven ve kültür boyutları’ ele alınmaktadır. Çalışmanın üçüncü bölümünü
Almanya’da ve Türkiye’de ortaklık yapan Türk iş adamlarının ortaklık ve güven
ilişkisine dair yapılan araştırma oluşturmaktadır. Bu kısımda nitel araştırma
bulgularına ve bu bulguların analizine yer verilmiştir. Sonuç olarak güven ve
ortaklık arasında bir ilişki olduğu fakat Almanya ve Türkiye’de hukuk ve sistem
kaynaklı farklılıklar olduğu sonucuna varılmıştır.
As conditions of the recent competition requirement, partnership is an
irreplaceable thing that we encounter. In the 21th century, businesses that develop
cooperation fast and very well, continue and make profit on it, will obtain
organizational success. In every successful work, there is an individual involved.
Indeed, though it might seem that organizations are the ones make a partnership,
people are the ones do it. Moreover, a person needs to trust. People’s need of trust
can change its form, but still continues. For that reason, there is a relation between
partnership and trust. This work has been prepared to analyze partnership and
trust relation of Turk businessmen who made collaborations in Germany and
Turkey. In the first section, 'phenomenon and definition of partnership', 'culture
partnership', 'partnership making process', 'partnership advantages and
disadvantages' are going to be discussed. In the second section, 'definition of
partnership and trust', 'formation of trust', 'degrees of trust', 'trust and synergy in
partnership', 'partnership culture and trust', 'trust and culture dimensions' are
going to be discussed. The third part of the work contains the research on the
partnership and trust relationship of Turkish businessmen in Germany and Turkey.
In this section, qualitative research findings and the analysis of these findings are
included. As a result, it was found out that there is a relationship between trust and
partnership, but there are legal and system-based differences in Germany and
Turkey.