Abstract:
Bu çalışmada, ülkemizde kentiçi ulaşım ağlarında sıklıkla kullanılan eşdüzey kavşak türlerinden olan denetimsiz eşdüzey kavşakların performansları değerlendirilmiştir. Bu amaçla Aydın Adnan Menderes Üniversitesi merkez yerleşke girişi ve çevresinde bulunan 3 adet denetimsiz eşdüzey kavşak SIDRA Intersection trafik analiz yazılımında modellenmiştir. Analizi yapılan kavşaklar için mevcut trafik problemlerinin en aza indirilmesi amacıyla çözüm önerileri getirilerek performansları karşılaştırılmıştır. Performans ölçütü olarak gecikme değeri ve doygunluk derecesi parametreleri dikkate alınmıştır. Yapılan analizlerde, SIDRA Intersection yazılımında kullanılan kritik aralık kabulü yönteminin temel parametreleri olarak ülkemiz için önerilen değerler kullanılmıştır. Analizler sonucunda, uygulanan çözüm önerileri ile denetimsiz eşdüzey kavşakların performanslarının yaklaşık %38-50 arasında iyileştirilebileceği görülmüştür.