Abstract:
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki eğitim örgütlerinde görev yapan eğitim çalışanlarının yaşadığıörgütsel sinizmin cinsiyete göre farklılaşıp/farklılaşmadığını meta-analiz yöntemiyleincelemektir. Bu kapsamda, bazı anahtar kavramlar kullanılarak yapılan literatür taramasında;2000-2018 yılları arasında Türkiye'deki eğitim örgütlerinde yapılmış olan ve örgütsel sinizmiinceleyen 159 çalışmaya ulaşılmıştır. Bu çalışmalardan 42'si araştırmacılar tarafından belirlenmişolan dâhil edilme kriterlerine uygun olduğu için araştırmaya dâhil edilmiştir. Yayın yanlılığı, HuniGrafiği, Duval ve Tweedie'nin kırp ve doldur yöntemi ve Egger Testi ile incelenmiş ve yapılantestler sonucunda yayın yanlılığın olmadığı anlaşılmıştır. Analizler rastgele etkiler modeline göreyapılmış olup, etki büyüklükleri Cohen'nin d'sine göre hesaplanmıştır. Yapılan analizlersonucunda eğitim çalışanlarının yaşadığı örgütsel sinizmin cinsiyete göre etki büyüklüğününönemsiz düzeyde ve anlamsız olduğu sonucu elde edilmiştir [d=.028; p?.05]. Moderatör analizisonucunda; yayın türü, araştırmanın yapıldığı bölge ve örneklem grubunun hesaplanan etkibüyüklüğü üzerinde moderatör etkiye sahip olmadığı görülmüştür.