Abstract:
Bu çalışma, geleneksel eğitim-öğretim araç gereçleri ile karşılaştırıldığında akıllı tahtakullanımının öğrenilenlerin kalıcılığı ve öğrencilerin derse yönelik tutumu üzerindekietkisini meta-analiz yöntemiyle incelemeyi amaçlamaktadır. Literatür taraması yoluyla,dâhil edilme kriterlerine uygun toplam 23 çalışma meta-analize dâhil edilmiştir. Öncelikle,meta-analize dâhil edilen çalışmaların seçiminde yanlılık olup/olmadığı kontrol edilmiştir.Yapılan analizler yayın yanlılığının söz konusu olmadığını göstermiştir. Analizlerrastgele etkiler modeline göre yapılmıştır. Kalıcılık için yapılan analiz sonucunda akıllıtahta kullanımının kalıcılık üzerinde pozitif yönde, anlamlı ve geniş düzeyde (ES(g) = .98,p < .05) etki büyüklüğüne sahip olduğu, hesaplanan etki büyüklüğünün çalışmalarınyayınlanma yılı, örneklem büyüklüğü ve deney uygulama sürelerine göre anlamlı şekildefarklılaşmadığı belirlenmiştir. Derse yönelik tutum için yapılan analiz sonucunda iseakıllı tahta kullanımının derse yönelik tutum üzerindeki etki büyüklüğünün pozitif yönde,anlamlı ve orta düzeyde (ES(g) = .66, p < .05) olduğu, etki büyüklüğünün çalışmalarınyayın türü, yapıldığı okul kademesi, yayınlanma yılı, örneklem büyüklüğü ve deney uygulamasürelerine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Sonuçlar öğrenme vetutum kuramları, ilgili araştırma sonuçları açısından tartışılmıştır.