Abstract:
Girişimcilik kavramı genel olarak ticari faaliyetleri düşündürüyor olsa da,günümüzde bu kavrama geleneksel anlamından farklı bir boyut kazandıransosyal girişimcilik kavramı ön plana çıkmıştır. Sosyal girişimcilik, kalıcıdeğişim sağlama amacındadır ve bu yönü ile hayırseverlikten ayrılmaktadır.Kamu kurumları, özel kurumlar ve kişiler çeşitli alanlarda sosyal girişimcisıfatıyla faaliyette bulunabilmektedirler. Yoksullukla mücadele, çevresorunları, sanatsal ve sportif faaliyetler gibi konularda sosyal girişimcilikörneklerine sıklıkla rastlanabilmektedir. Sosyal girişimcilikte temel amaçsosyal değer yaratıp bunu sürdürülebilir kılmaktır. Bu sürdürülebilirliğinönüne ekonomik, sosyal, yasal veya yapısal bazı engeller çıkabilmektedir.Çalışmada sosyal girişimciliğin önündeki engeller alt faktörleri ile birliktedeğerlendirilerek, sosyal girişimciliğin sürdürülebilirliğinin önündekiriskler belirlenmeye çalışılmıştır. Sosyal girişimciliğin sürdürülmesindeengel olabilecek önemli faktörlerin belirlenmesi için Analitik HiyerarşiSüreci (AHS) yöntemi kullanılmıştır. Sosyal girişimciliğin sürdürülebilirliğiile ilgili faktörler yönetimle ilgili faktörler, kaynak ve uzmanlıkla ilgilifaktörler, devlet desteği ve politikalar ile ilgili faktörler ve paydaşlarla ilgilifaktörler olmak üzere dört başlık altında değerlendirilmiştir. Çalışmasonucunda yönetimle ilgili olan faktörlerin ağırlık olarak diğerlerine göredaha yüksek bir değere sahip olduğu saptanmıştır.