Abstract:
Amaç: Yenidoğan yoğun bakım ünitesinde çalışan hemşirelerin toplubakıma hakkında bilgilerini ve etkileyen faktörleri belirlemektir.Yöntem: Çalışmaya 93 yenidoğan hemşiresi dâhil edilmiştir. Çalışmaverilerinin toplanmasında tanıtıcı özellikler formu ve “toplu bakımayönelik bilgi düzeyi formu” kullanılmıştır.Bulgular: Çalışmaya katılan hemşirelerden yoğun bakıma yönelik eğitimalanların oranı %67.7, yenidoğanın bireyselleştirilmiş gelişimsel bakımıile ilgili eğitim alanların oranı ise %21.5’tir. Bireyselleştirilmiş gelişimselbakım ve yenidoğan yoğun bakıma yönelik eğitim alan, yüksek eğitimseviyesine sahip ve YYBÜ çalışma süresi uzun olan hemşirelerin toplubakıma yönelik bilgi düzey puanları daha yüksek bulunmuştur.Sonuç: Sonuç olarak, yenidoğan yoğun bakım ünitesinde çalışanhemşirelerin eğitim düzeyi, YYBÜ de deneyimi ve aldığı eğitimleryenidoğanın bakımında kritik bir rol oynayan ve hemşireler tarafındansıklıkla kullanılan toplu bakım hakkındaki bilgilerini etkilemektedir.Bu nedenle yenidoğan yoğun bakımda çalışan hemşirelerin eğitimgereksinimlerinin saptanarak verilen eğitimlerle toplu bakıma yönelikbilgilerinin artacağı düşünülmektedir.