Abstract:
Türkiye’de meslek yüksekokullarında (MYO) uygulanan işbaşı eğitimleri ile yüksek öğretimli gençişsizliğin azaltılması amaçlanmaktadır. İşbaşı eğitimleri günümüzde, MYO öğrencilerinin işgücüpiyasalarına geçiş uygulamalarından biri olarak ön plana çıkmaktadır. Bu uygulama ile öğrencilerebir taraftan emek piyasalarının ihtiyaç duyduğu nitelikler kazandırılırken, diğer taraftan öğrencilerinbu piyasaları tanımaları amaçlanmaktadır. Bu yolla öğrenciler bir yandan işgücü pratiklerikazanırken, diğer yandan küçük ücret gelirleri ile bütçesine katkı sağlamaktadır. Bu araştırmanınamacı Pamukkale Üniversitesi Honaz Meslek Yüksekokulunda 4 programda 5 dönemdiruygulanmakta olan işbaşı eğitimlerini bugün gelinen nokta itibarıyla, tayin edilen kriterler açısındanilerleme/gerileme durumunu ortaya koymaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için PamukkaleÜniversitesi Honaz Meslek Yüksekokulu’nun 3+1 işbaşı eğitim sistemine başladığı 2015-2016 güzdönemindeki 74 öğrencinin likert tipli 13 ifadeye verdikleri yanıtlar ile bu dönemden 2017-2018bahar dönemine kadar olan ve 3+1 işbaşı eğitim sistemi kapsamında bulunan 372 öğrencinin likerttipli 13 ifadeye verdikleri yanıtlar karşılaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, işbaşı eğitimininniteliğini değerlendiren her değişken için artan skorlar elde edilmiştir. Buna göre MYO’larda işbaşıeğitimlerinin öğrencilere nitelik sağlama işlevini yerine getirmede başarılı bir model olduğu vegiderek daha çok destek gördüğü söylenebilir.