Abstract:
Bu araştırmanın amacı, Pamukkale Üniversitesi’nin değişik fakültelerinde ikinci öğretim programında öğrenim gören öğrencilerin, ikinci öğretim programına ilişkin olumlu ve olumsuz görüşlerinin, onların eğitim gördükleri bölümleri tercih türlerine göre ve bölüme karşı sevgi duyma eğilimlerine göre farklılık gösterip göstermediklerini belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için araştırmacılar tarafından geliştirilen İkinci Öğretimi Değerlendirme Envanteri (İÖDE) kullanılarak veriler elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemi 2004–2005 öğrenim yılında Pamukkale Üniversitesi öğrencisi olan 365 öğrenciden oluşturulmuştur. Araştırma problemlerine yanıt vermek amacıyla betimsel ve vardamsal istatistik teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, araştırmaya katılan ikinci öğretim öğrencilerinden “tesadüfi” olarak okudukları bölümlere yerleşenlerin ikinci öğretim ile ilgili olumsuz görüşlerinin “isteyerek” yerleşen öğrencilere göre oldukça yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, eğitim gördükleri bölümleri “sevdiklerini” ifade eden öğrencilerin de, eğitim gördükleri bölümleri “sevmeyen” ve “Kısmen seven” öğrencilere göre olumlu görüşlerinin yüksek oldukları belirlenmiştir.