Abstract:
Bu araştırmada; online eğitim ile yapılan okuma yazma öğretimine ilişkin öğretmen
görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel desende yürütülen
bu araştırmada, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Denizli ili Acıpayam ilçesinde görev
yapan 20 sınıf öğretmeniyle görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde elde edilen verilerden;
online eğitimin okuma yazma öğretiminin hazırlık aşaması, sesi hissettirme ve tanıma
aşaması, hece oluşturma aşaması, kelime ve cümle oluşturma aşaması ile yazma aşamasına
olan etkileri araştırılmış, elde edilen verilerin betimsel analizleri yapılarak bir sonuca
varılmıştır.
Araştırmanın sonucuna göre: ilk okuma ve yazma öğretiminde online eğitimin etkili
bir yöntem olmadığı ve bu yöntemle okuma yazma öğretiminin başarıya ulaşmadığı
sonucuna ulaşılmıştır. Online eğitim ile yapılan okuma yazma öğretiminin; hazırlık
aşamasının verimsiz geçtiği, sesi hissettirme ve tanıma aşamasının başarısız olduğu, hece
oluşturma aşamasının olumsuz etkilendiği, kelime ve cümle oluşturma aşamasında yeterli
olmadığı ve yazma aşamasında ise online eğitimin başarısız bir yöntem olduğu tespit
edilmiştir.