Abstract:
Bu çalışmanın amacı, ilkokul 3. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin matematik başarılarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Tarama araştırması deseni ve nicel yöntemlerin kullanıldığı araştırmanın örneklemi, Denizli il merkezi ve Çal ilçesindeki ilkokulların 3.sınıfında okuyan basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 210 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri; birinci bölümde kişisel bilgiler, ikinci bölümde 3.Sınıf Matematik Başarı Testi bulunan veri toplama aracı ile toplanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde T-Testi, One-Way Anova Testi ve Post-Hoc testlerinden Tukey HSD Testi analizinden yararlanılmıştır.
İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin matematik başarıları; cinsiyet, okulun konumu, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, annenin mesleği, babanın mesleği değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında; öğrencilerin matematik başarısı ile cinsiyet, annenin mesleği ve babanın mesleği arasında anlamlı bir farklılık bulunmadığı görülmüştür. Öğrencilerin matematik başarısı ile okulun konumu, annenin eğitim durumu ve babanın eğitim durumu arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İlçede öğrenim gören öğrencilerin, il merkezinde öğrenim gören öğrencilerden daha fazla matematik başarısına sahip olduğu saptanmıştır. Annenin eğitim durumunda; annesi “okuryazar değil” ile annesi “lise ve dengi okul mezunu” olan ve annesi “okuryazar değil” ile annesi “üniversite mezunu” olan öğrencilerin matematik başarıları arasında anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Babanın eğitim durumunda; babası “ilkokul mezunu” ile babası “ortaokul mezunu” olan, babası “ilkokul mezunu” ile babası “lise ve dengi okul mezunu” olan ve babası “ilkokul mezunu” ile babası “üniversite mezunu” olan öğrencilerin matematik başarıları arasında anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür.