Abstract:
Bu araştırmada, Denizli ili Pamukkale ilçesindeki ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin okul iklimi algıları ve bu algıların kişisel değişkenlere göre farklılaşma durumu araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 2020–2021 eğitim-öğretim yılında Denizli ili Pamukkale ilçesindeki ilkokullarda görev yapan öğretmenlerden “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle seçilen 300 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı olarak “Okul İklimi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında öğretmenlerin okullarındaki iklime ilişkin algılarının genel olarak olumlu olduğu, alt boyutlar incelendiğinde en yüksek ortalamaya sahip boyutun demokratiklik ve adanma; en düşük ortalamaya sahip boyutun samimiyet olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin okullarındaki iklime ilişkin algıları medeni durum, cinsiyet ve eğitim durumuna göre anlamlı düzeyde farklılık göstermemiştir. Kıdem ve yaş değişkenlerinde tüm boyutlarda anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Okulda çalışılan süre değişkeninde ise liderlik ve etkileşim boyutu hariç diğer boyutlarda anlamlı farklılıklar görülmüştür.