Abstract:
Bu çalışmanın yapım amacı; öğretmenlerin çalıştıkları okulların iklimine ilişkin düşüncelerini ortaya koymaktır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüş ve nitel veri toplama yöntemlerinden biri olan görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Denizli merkez ilçelerinde, 2020/2021 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 4 farklı okul türünde liselerde görev yapan 18 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından oluşturulan ve danışman tarafından geliştirilen dokuz soruluk görüşme formu, bu çalışma grubuna uygulanarak gerekli veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin betimsel analizleri yapılarak sonuca ulaşılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda; liselerde görev yapan öğretmenlerin görev yaptıkları okulların iklimine yönelik görüşlerinin çoğunlukla olumlu olduğu, okullarının iklimini açık, samimi ve sıcak olarak değerlendirdikleri görülmüştür. Görev yaptıkları okul müdürüyle çatışma yaşamayan öğretmenler, sorunla karşılaştıklarında iletişim kanallarını aktif halde kullanmış ve olası problemleri önlemişlerdir. Öğretmenler ile okul müdürleri arasındaki güven duygusunun yüksek düzeyde olduğu, ortak hedeflerin ve vizyonun paylaşıldığı, karara katılımın sağlandığı, takım çalışması için aranılan ortamın oluşturulduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca okul müdürü tarafından engellendiğini düşünen öğretmen görüşü bulunmamaktadır. Bu da okul iklimini pozitif yönde etkilemektedir. Çünkü okul yönetimi tarafından engellendiğini düşünen öğretmenin görev yaptığı okula bakış açısı olumsuz etkilenmektedir. Öğretmenin aidiyet duygusunu yitirmesine, okula ilgisizlik göstermesine neden olmaktadır.