Abstract:
Bu araştırmada amacı, dershanelerde çalışan öğretmenlerin çalıştıkları
dershanelerdeki iş doyumu düzeylerini saptamak amaçlanmıştır. Bunun yanında
dershanelerde çalışan öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinin hangi boyutlarda düşük
olduğunu, hangi değişkenlere göre farklılaşma gösterdiğini belirlemek ve önerilerde
bulunmak da hedeflenmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Örneklemde
“küme örnekleme” yöntemi kullanılmıştır. Araştırma evrenini, 2018-2019 öğretim yılında
Denizli İli Pamukkale ve Merkezefendi İlçelerinde’nde bulunan dershanelerde görev
yapan öğretmenler oluşturmaktadır.
Dershane ortamındaki eğitim öğretimde lokomotif rol oynayan öğretmenlerin
memnuniyetini saptayıp, morallerinin yüksek tutulması konusunda gerekli önlemleri
alarak, bu çalışanların eğitim ortamına katkılarını artırmak hedeflenmektedir.
Araştırmada Minne Sota İş Doyum Ölçeği, dershane öğretmenlerine uyarlanarak
kullanılmıştır. Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçeleri bir küme olarak ele
alınmıştır. Dershane öğretmenleri ve yöneticileriyle iletişim sağlanarak, gönüllülük esasına
göre anket çalışması yapılmıştır.
Çalışmada eğitim alanında iş doyumu kavramlarının önemi kuramsal ve kavramsal
analizlerle vurgulanmaya çalışılmıştır. Ayrıca, iş doyumu düzeyleri alt boyutları ile tespit
edilmiştir.