Abstract:
Bu araştırmada, 2023 Eğitim Vizyonu belgesinde yer alan temel eğitim hedeflerine yönelik
ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin algıları ve bu algılarının bazı değişkenlerle ilişkisi
araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2019–
2020 Eğitim-Öğretim Yılı Denizli İli Merkezefendi ilçesindeki ilkokullarda çalışan
öğretmenler oluşturmaktadır. “Tesadüfü örnekleme” yöntemiyle seçilen 278 öğretmene
ulaşılarak veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel
Bilgiler”, “2023 Eğitim Vizyonu Temel Eğitim Hedefleri Anketi” olmak üzere iki
bölümden oluşmaktadır. Anketin “Gereklilik” alt boyutunun Cronbach’s Alfa güvenirlik
katsayısının .834 ve “Uygulanabilirlik” alt boyutu Cronbach’s Alfa güvenirlik katsayısının
.856 olduğu görülmüştür. Yapılan analizler sonucunda; “2023 Eğitim Vizyonu” temel
eğitim hedeflerine ilişkin öğretmenlerin “gerekli olduğu” nu düşündükleri ve 2023 Eğitim
Vizyonu Belgesi’nde temel eğitim hedeflerinin gerekli olduğuna katılım gösterdikleri ve
“2023 Eğitim Vizyonu” Belgesi’nde temel eğitimlerle ilgili hedeflerin tabanda kabul
gördüğü ve gerçekten ihtiyaç olarak görüldüğü sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca “2023 Eğitim
Vizyonu” Belgesinde yer alan temel eğitim hedeflerinin uygulanabilirliğine ilişkin olarak
da “uygulanabilir olduğu” nu düşündükleri ve 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi’nde temel
eğitim hedeflerinin uygulanabilecek-gerçekleştirilebilecek şekilde algılandığı sonucuna
ulaşılmıştır. Tüm bunların yanı sıra, “2023 Eğitim Vizyonu” belgesinde yer alan temel
eğitim hedeflerinin gerekliliği ve uygulanabilirliğine ilişkin öğretmenlerin algılarının;
cinsiyetlerine, branşlarına, eğitim düzeylerine, kıdemlerine, “2023 Eğitim Vizyonu” belgesiyle ilgili eğitim alıp almamalarına ve “2023 Eğitim Vizyonu” belgesini okuma
inceleme durumlarına göre de benzerlik taşıdığı sonucuna ulaşılmıştır.