Bu araştırmada öğretmen görüşlerine göre, pozitif psikolojik sermaye ile örgütsel
özdeşleşme arasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinin
kullanıldığı çalışmanın örneklemini Antalya ili Kepez ilçesinde görev yapan 331 öğretmen
oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Pozitif Psikolojik Sermaye Ölçeği” ve “Örgütsel
Özdeşleşme Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin
çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi,
Post Hock Tukey testi, korelasyon ve regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın
sonucuna göre öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algıları çok yüksek, örgütsel
özdeşleşme algıları yüksek çıkmıştır. Öğretmenler pozitif psikolojik sermaye alt
boyutlarından güven boyutuna en yüksek, iyimserlik boyutuna ise en düşük düzeyde yanıt
vermişlerdir. Normal öğretim olan okullardaki öğretmenlerin, genel pozititif psikolojik
sermaye algıları ikili öğretim okullarda çalışanlara oranla daha yüksek
bulunmuştur. Öğretmen sayısının 46 ve üstünde olduğu okullardaki öğretmenlerin genel
pozitif psikolojik sermaye algıları, öğretmen sayısı 30 ve altında olan okullardaki
öğretmenlerden daha düşüktür. Öğretmen sayısının 46 ve üstü olduğu okullarda çalışan
öğretmenlerin, daha az sayıda öğretmenin bulunduğu okullarda çalışan öğretmenlere göre
örgütsel özdeşleşme algılarının daha düşük olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin genel
pozitif psikolojik sermaye ve örgütsel özdeşleşme algıları arasında pozitif yönde, orta
düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Pozitif psikolojik sermayenin tüm alt boyutları birlikte
düşünüldüğünde örgütsel özdeşleşmeyi anlamlı şekilde açıklamaktadır.
According to teachers' opinions, it is aimed to investigate the relationship between
positive psychological capital and organizational identification. The sample of the study
using the relational survey model is 331 teachers working in Kepez District of Antalya
Province. The data of the study were collected through "Positive Psychological Capital
Scale" and "Organizational Identification Scale". Arithmetic mean, standard deviation, t
test, one-way variance analysis, Post Hoc Tukey test, correlation and regression analysis
were used to analyse sub-problems of the research. According to the results of the study,
the positive psychological capital perceptions of teachers were very high and the
perceptions of organizational identification were high. Teachers responded to the
confidence at the highest level and the optimism dimension at the lowest level for the
positive psychological sub dimensions. General positive psychological capital
perceptions of teachers in schools with normal education were found higher than those
working in dual education schools. The overall positive psychological capital perceptions
of teachers in schools where the number of teachers is 46 and above were lower than the
teachers in schools with the number of teachers 30 and below. Organizational
identification perceptions of teachers working in schools where the number of teachers is
46 and above were lower than the teachers working in schools with fewer teachers. A
moderate relationship was found between the general positive psychological capital and
organizational identification perceptions of teachers in a positive direction. Considering
all sub-dimensions of positive psychological capital together, it explains organizational
identification significantly.