Abstract:
Bu çalışma 2019-2020 eğitim öğretim yılında Denizli Merkezefendi İlçesinde yer alan
Anadolu Liselerinde görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre okul iklimi ile okul
yöneticilerinin eğitimsel liderlik düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesinde farklı
değişkenler açısından bakıldığında değişiklik olup olmadığını saptamak amacı ile
yapılmıştır. Araştırmanın evreni Denizli İli Merkezefendi İlçesindeki Anadolu Liselerinde
görev yapan, 612 sayıda öğretmendir. Çalışmada örneklem grubu oluşturulurken seçkisiz
oranlı örneklem metodundan yararlanılmıştır. Bu doğrultuda ise örneklem bahsi geçen İl,
İlçede ve 2019-2020 eğitim öğretim yılı içerisinde görev yapan 235 öğretmendir.
Araştırma betimsel türde planlanmış olmakla birlikte değişkenler üzerindeki veri toplama
ve ölçme miktarını belirleme işleminde tarama modeli kullanılmıştır. Amaç göz önünde
bulundurulduğunda okul yöneticilerinin eğitimsel liderlik düzeyleri ile okul iklimi
arasındaki ilişkilerini saptayabilmek için iki farklı ölçek kullanılmıştır. Bunlardan ilki olan,
“Örgütsel İklim Ölçeği İlköğretim Formu” anketinin yeniden düzenlenmiş hali olan “
Örgütsel İklim Ölçeği” anketi kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ikinci ölçek ise “Okul
Müdürlerinin Eğitimsel Liderlik Standartları Karşılama Düzeyi Ölçeği’dir. Elde edilen
nicel verilerin analizinde SPSS paket programı üzerinden t-testi, varyans analizi, çoklu
regresyon gibi istatiksel seçenekler yardımıyla bulgulara ulaşılmıştır. Bütün bulgular
doğrultusunda, okul müdürlerinin eğitimsel liderlik standartlarını karşılama düzeylerinin,
okul iklimi üzerinde yüksek boyutta etkililiğe sahip olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.