Abstract:
Bu araştırmanın amacı, Anadolu Liselerinde okul aile iş birliğinde yaşanan sorunlar, engeller
ve okul aile iş birliğinin geliştirilmesine ilişkin öğretmen ve veli görüşlerini belirlemektir.
Durum belirlemeye yönelik betimsel analiz tekniği kullanılan bu araştırmanın örneklemi,
Denizli ili Merkezefendi ilçesinde bulunan on üç Anadolu Lisesinde basit seçkisiz
örnekleme yöntemiyle kura ile belirlenen okullarda çalışan 230 öğretmenin oluşturduğu ve
bu yöntemle belirlenen okullarda basit seçkisiz yöntemle seçilen gönüllü 254 öğrencinin
velisinin oluşturduğu iki çalışma grubundan oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, çalışma
grublarını oluşturan öğretmenlere elden ve çevrimiçi, velilere de öğrencileri vasıtasıyla ve
çevrimiçi olarak gönderilen anket yoluyla toplanmıştır. Çalışmada öğretmen ve velilerin
okul aile iş birliğine ilişkin görüşlerinin dağılımlarını belirlemek için frekans ve yüzde
tablolarından yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre velilerin, mevcut okul aile iş
birliğinin yeterlilik düzeyini öğretmenlere oranla daha az bulduğu ortaya çıkmıştır. Bu
çalışmada hem öğretmenlerin hemde velilerin mevcut okul aile iş birliğinin geliştirilmesi
hususunda fikir birliği içinde oldukları belirlenmiştir. Öğretmenler ve veliler, ebeveynlerin
çalışma saatlerini okul-aile işbirliğini engelleyen en önemli faktör olarak görmediklerini
ifade etmişlerdir. Ayrıca, ankette önerilen önerilerin çoğuna öğretmenler ve velilerce iştirak
edilmiştir.