Abstract:
Günümüzde aileler, çocuklarının eğitimi için çok çaba harcamaktadırlar. Bu bağlamda başvurulan çözümlerden biri de özel sektöre ait okullardan eğitim alınmasıdır. Aileler yüksek beklenti ile çocuklarını gönderdiği özel okulları seçerken, bir takım ölçütleri göz önünde tutmaktadır. Bu ölçütler, okulların rekabetçi ortamda yaşayabilmesi açısından önem taşımaktadır. Bu araştırmada, Denizli ili Merkezefendi ilçesinde bulunan iki özel lisede eğitim gören 18 öğrencinin ana-babası ile görüşme yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarından birkaçı şunlardır:
Ailelerin özel sektöre ait okulları tercih etmelerinin birinci nedeni “yabancı dil öğretimidir”. Özel sektöre ait okulların, kamu sektörüne ait okullardan daha iyi yabancı dil öğrettiğini düşünmektedirler. Tercihleri etkileyen ikinci etmen ise “öğrencilerle iletişimdir”. Özel sektöre ait okullarda çalışanların, öğrencilerle daha iyi iletişim kurduklarını ve daha yakın olduklarını düşünmektedirler. Üçüncü etmen “öğrencilere yönelik ilgi-koruma ve disiplin uygulamalarıdır. Ailelerin özel sektöre ait okulları tercih etmelerini en az etkileyen üç etmen ise şunlardır (sırasıyla): Öğrenci kabulü, okulun imajı ve teknolojik olanaklar.
Elde edilen sonuçların, özel sektöre ait okulların eğitim-öğretim yaklaşımlarını belirlemelerinde ve aileleri çok yönlü değerlendirmelerinde yararlı olacağı umut edilmektedir.