Abstract:
Bu çalışmada; pazarlama yönetimi ve tüketici davranışları açısından kuşak kavramı analiz edilmiş ve sosyal medya araçlarından yararlanma düzeylerinin kuşaklara göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırma kapsamında belirtilen kuşaklara giren 397 kişi ile yüz yüze anket gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; tüketici davranışlarını tanımlamada ve gruplandırmada yararlanılan X-Y-Z kuşaklarının “iletişimi başlatma, içerik paylaşma ve eğlence” açılarından kuşak farklılığının mevcut olmadığı, ancak sosyal medyada “araştırma, işbirliği, iletişimi kurma ve sürdürme” açılarından X-Y-Z kuşakları arasında farklılıklar görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetleri bulunan işletmelere önerilerde bulunulmuştur