Abstract:
Bu araştırmada sanat yoluyla çocukların kendilerini, toplumsal çevreyi ve doğayı keşfetmelerini sağlamaya dönük etkinlikler sürdürülebilirlik temelinde geliştirilmiş ve geliştirilen etkinliklerin çocuklara katkısını incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları 11 ilkokul 4. sınıf öğrencisi ve 9 ortaokul 5. Sınıf öğrencisi olmak üzere 10-11 yaş gurubu toplam 20 öğrencidir. Araştırma verileri her etkinlikten sonra öğrencilerin doldurduğu öz değerlendirme yazıları ve süreç değerlendirme formuyla toplanmış, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma bulguları sürdürülebilir gelişim temelli sanat etkinliklerinin; sanat ve bilim, sanat ve doğa arasındaki karşılıklı etkileşimi anlama, atık malzemelerin yeniden ve estetik bir biçimde değerlendirilmesi ve çevresel bozulmaya dair farkındalığı artırdığını göstermiştir. Araştırma sonunda sürdürülebilir sanat etkinliklerinin çevre üzerine yeni fikirlerin ve değerlerin keşfedilmesi konusunda öğrencilere katkı sağladığı görülmüştür. In this study, activities that aim children to discover themselves, social environment and environment through art were developed based upon sustainability and it was aimed to figure out the effects of these activities on children. There were 20 students between the ages of 10- 11 in the study. 11 of the participants were 4th grade students and 9 of them were 5th grade students. Research data were collected by self-assessment essays written by students and process evaluation forms filled by the students after each activity and analyzed by content analysis. Research findings showed that sustainable development based on art activities, increased the understanding of the interactions between art and science, art and nature, recycling waste materials in a new and aesthetic way; and environmental deterioration awareness. As a result of the study, it was observed that sustainable art activities contribute to students in terms of creating new ideas and realizing the value of nature.