Abstract:
Eğitim-öğretim faaliyetlerinin gerçekleştiği birim olan okulda, öğeler arasındaki gerçekleşecek olan uyum eğitim-öğretim kalitesini de etkileyecektir. Burada okul örgütünün başında bulunan okul müdürüne büyük görev düşmektedir. Okul müdürlerinin sahip oldukları liderlik özelliklerinin yanı sıra, birlikte çalıştıkları öğretmenlerin eğitimde devamlılığını sağlamak ve okul ortamını toplumsal olaylar karşısında da çalışılabilir bir hale getirmek için sergiledikleri tutum ve davranışlar oldukça önemlidir. Darbeler ve darbe girişimleri ise Türk insanının tarih boyunca sık sık karşılaştığı siyasi ve askeri olaylardandır. 15 Temmuz darbe girişimi çok yakın bir geçmişe sahip olmasına rağmen getirdiği sonuçlar açısından çok büyük infiallere neden olmuştur. Siyasi tarihimizde neredeyse her on yılda bir gerçekleşen, kimi zaman muhtıra, kimi zaman darbe, kimi zaman da post-modern darbe olarak nitelendirilen, demokrasimizi sekteye uğratan girişimler ülkemize çok zararlar vermiştir. Kuşkusuz 15 Temmuz darbe girişimi sürecinin eğitime de etkileri olmuştur. Bu araştırmanın amacı; “15 Temmuz darbe girişimi sürecinin Acıpayam ilçesi özelinde okul kültürüne etkisinin boyutlarını” saptamaya yöneliktir. Bu kapsamda 10 okul müdürü ile görüşme yapılmış ve 15 Temmuz darbe girişimi sürecinin, okul kültürünün temel değerlerini ve güçlü öğelerini derinden sarstığı, bürokratik yapı ve işleyişe ise olumlu katkılarının olduğu sonucuna varılmıştır.