Anaokulu bireysel ve akademik gelişim açısından önemli bir konuma sahiptir. Anaokullarının etkin bir şekilde yönetilmesi öğrencilerin pozitif kazanımlar elde etmesi açısından önemlidir. Bu çerçevede çalışmamızda anaokulu müdürlerinin etkili liderlik özellikleri incelenmiştir. Etkili liderlik liderlik boyutları içinde okul yönetimi açısından yöneticilerin sahip olması gereken özellikleri barındırmaktadır. Çalışmamızın amacı anaokulu müdürlerinin liderlik özelliklerini belirlemektir. Bu amaçla çalışmamız literatür tarama ve anket yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmamızda kullanılan etkili liderlik ölçeğinden elde edilen veriler SPSS-22 programı ile yorumlanmıştır. Analiz sonucunda etkili liderlerin iletişim kurma, güvenilir olma, örnek olma, pozitif olma boyutlarında yüksek puanlar aldıkları gözlemlenmiştir.
Kindergarten has an important position in terms of individual and academic development. Effective management of kindergartens is crucial for students to achieve positive gains. Effective leadership characteristics of kindergarten managers have been examined in this framework. Effective leadership has the features that managers need to have in terms of school management within the leadership dimensions. The purpose of our study is to determine the leadership qualities of kindergarten managers. For this purpose, our study was investigated by literature survey and questionnaire. The data obtained from the effective leadership scale used in our study was interpreted with the SPSS-22 program. As a result of the analysis, it has been observed that effective leaders have high scores on communication, reliability, exemplary and positive aspects.