Abstract:
Bu araştırmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet ortaokullarında görev yapan okul müdürlerinin ders denetimi görevleri kapsamında yerme getirmeleri gereken davranışlara ilişkin öğretmen görüşlerinin neler olduğunu saptamaktır. Müdürlerin ders denetimi görevlen kapsamında yerme getirmeleri geıckcn davranışlara ilişkin öğretmen görüşleri arasındaki farklar demografik değişkenlerine göre incvtcıımişlir.Araştırma, tarama modelindedir. Araştırmanın çalışına grubunu uygun ümckicm yöntemiyle sevilen 103 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmanın verileri ölçek uygulama yoluyla elde edilmiştir. Araştırma bulgularına göre; Öğretmenlerin ders denetimlerinde ortaokul müdürlerinin sergilediği davranışlara ilişkin görüşleri cinsiyetlerine ve kıdemlerine göre faıkldaşnıamaktadır. Branş değişkenine göre öğretmenlerin ders denetimlerinde ortaukul müdürlerinin sergilediği davranışlara ilişkin görüşleri gözlemin planlanması aşamalarında farklılaşmaktadır.Gö/lcm yapılma değişkenine göre öğretmenlerin ders denetimlerinde ortaokul müdürlerinin sergilediği davranışlara ilişkin görüşleri öğretim becerilerinin gözlenmesi, faktörlerin gözlenmesi, görüşmenin planlanması ve görüşme puanlan farklılaşmaktadır. Gözlem yapılan öğretmenlerin öğretim becerilerinin gözlenmesi, lakiörlenn gözlenmesi, görüşmenin planlanması ve görüşme sıra ortalamaları daha yüksektir. Ülkemizde ders denetimi hakkında çalışmalar yapılması,uygulayıcılar ve araştırnıacılar açısından önemlidir.