dc.contributor.author |
Sabancı, Mahmut |
|
dc.contributor.editor |
Gökhan Tuzcu |
|
dc.date |
2017-08-01 |
en_US |
dc.date.accessioned |
2017-09-21T13:22:56Z |
|
dc.date.available |
2017-09-21T13:22:56Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/11499/2021 |
|
dc.description.abstract |
Eğitim örgütlerinde yönetim çalışmaları, okul yöneticileri tarafından gerçekleştirilmektedir. Bu nedenle eğitimin niteliğinin arttırılması ve sürekliliğinin sağlanması, okul yöneticilerinin liderlik özellikleri ile ilişkilidir. Bu araştırma, öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerinin liderlik özelliklerini belirlemeye odaklanmıştır. Araştırma Denizli ilinde yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS-24 ile çözümlenmiştir. “Tarama modeli” ile yapılan; Ulaşılan sonuçlardan birkaçı şöyledir: öğretmenlerin demografik özellikleri, algıladıkları liderlik özelliklerini etkilemektedir. Öğretmenler katılımcı liderlik özelliklerinde kendisini daha iyi hissetmektedir. Bu durum eğitimin niteliğine de olumlu katkı sağlamaktadır. Okul yöneticilerinin liderlik biçimleri, eğitim yönetimi alanında özen gösterilmesi gereken konulardan biridir. Bu nedenle; dönüşümcü ve sürdürümcü liderlik biçimleri okul yöneticileri tarafından benimsenmelidir, okul yöneticileri yönetim kararlarını ve okulun özelliklerine göre almalıdır. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Eğitim Örgütleri |
en_US |
dc.subject |
Okul Yöneticisi ve Liderlik |
en_US |
dc.title |
Okul yöneticilerinin liderlik özellikleri |
en_US |
dc.type |
Report |
en_US |
dc.authorid |
118170 |
|
dc.relation.publicationcategory |
Diğer |
en_US |