Abstract:
Bu çalışmada Denizli Çal ilçesinde Öğretmenlerin Performans Değerlendirme Kriterlerine Göre Kendilerini Değerlendirmeleri ve bu değerlendirmelerinin farklı değişkenlere göre ilişkisi incelenmiştir.
Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 2015–2016 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Çal ilçesinde görev yapan 209 öğretmenden oluşmaktadır. “Rastgele örnekleme” yöntemiyle seçilen 114 öğretmene ulaşılarak anket sorularının tamamına cevap veren 114 öğretmenden veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler” ve “Performans Değerlendirme Formu Kısım Ç” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Öğretmenlerin Performans
Değerlendirme Kriterlerine Göre Kendilerini Değerlendirmelerinde en az katılım gösterdikleri göstergenin “Her öğrencinin başarma duygusunu tadacağı etkinlikler uygular.” göstergesidir ve “Her zaman” şeklinde görüş bildirdikleri görülürken en fazla katılım gösterdikleri göstergenin ise “Eğitim - Öğretim süreçlerinde teknolojiden faydalanarak zamanı etkin kullanır.” göstergesine “ Her zaman”
derecesinde olduğu tespit edilmiştir. Bütün performans göstergelerine “Her zaman” düzeyinde katılım gösterildiği tespit edilmiştir ki; bu durum öğretmenlerin kendilerini çok iyi düzeyde gördüğünü göstermiştir. Genel ortalamanın ise “ Her zaman” düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Dolayısıyla Öğretmenlerin Performans Değerlendirme Kriterlerine
Göre Kendilerini Değerlendirmelerine ilişkin görüşleri mesleki ölçütleri yerine getirme “ Her zaman” düzeyinde ve olumlu düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin Değerlendirmelerinde; Cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, eğitim düzeyi, Performans Değerlendirmenin
Objektif Olup/Olmayacağı, Performans Değerlendirmeyle İlgili Bilgi alma düzeyi ve Performans Değerlendirme Kriterlerine Göre Kendilerini Performans Değerlendirme Yeterlik Düzeyi değişkenleri
herhangi bir farklılık oluşturmadığı görülmüştür.