Abstract:
Meslek yüksekokulları, ülkemizde nitelikli ara eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla kurulmuş olan eğitim kurumlarıdır. Mezun olmuş öğrencilerin, bir meslekte uzman olmasını sağlayan ve hem teorik hem pratik eğitim veren okullardır. Ülkemizde ilköğretim çağından itibaren öğrencilerin en çok zorlandıkları ve karmaşık buldukları ders matematik dersi olmuştur. . Matematik de başarılı olmanın genel olarak okul hayatında başarıyı getirdiği birçok araştırma da saptanmıştır. Bu çalışmada meslek yüksekokullarında okuyan öğrencilerin bakış açısından matematik başarısını etkileyen faktörler saptanmıştır. Çalışmada anket yöntemi uygulanmıştır. Anket Pamukkale Üniversitesi’ne bağlı meslek yüksekokullarında okuyan 356 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 for Windows programında çözümlenmiştir. Verilerin analiz edilmesinde faktör analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin görüşü bakımından matematik başarısını etkileyen altı faktör bulunmuştur. Bu faktörler “İsteklilik”, “Katkı”, “Yetenek”, “İlgi”, “İçerik” ve “Gelir Düzeyi” olarak isimlendirilmiştir.