Özet:
Bu araştırmanın amacı: ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel bağlılık kavramına bakış açılarını ve örgütsel bağlılıklarının düzeylerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Denizli İli Kale İlçesi’nde görevli ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinden 128 öğretmen araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeyleri yorumlanmıştır. Araştırma, genel tarama modeli esas alınarak yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Balay (2000) tarafından geliştirilen “Örgütsel Bağlılık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin, örgütsel bağlılıklarının uyum boyutunda farklılaştıkları görülmüştür.Yine araştırmada mesleki kıdem ile örgütsel bağlılık arasında, 16yıl ve yukarı kıdeme sahip öğretmenlerin içselleştirme boyutunda örgütsel bağlılıklarında farklılaşma belirlenmiştir.